6 Ostrov Phu Quoc

Je zde poměrně hodně turistů, většinou Australané a Rusové. Vůbec je zajímavé si všímat rozdělení turistů. Na jihu u moře si sluní pupky většinou Rusové. Na severu v horách na Rusa nenarazíte. Tam je to doména sportovních Francouzů, ale i dalších turistů z Polska, Německa, ale i Česka. Rusové jsou nejvíce, kde je letiště. A to zde, bohužel, je.

Po mnoha týdnech ve Vietnamu ráno koupačka. Dovolená. Něco, co v této podobě moc neznám. Učím kamarádku plavat, Vietnamci většinou plavat neumí. V místech, kde jsou korály, stojí za to pozorovat život pod vodou. Šnorchly se půjčují současně s plavací vestou. Něco, co si nedovedeme představit.

V hotelu teplá voda není, ale není problém, Zde je studená voda sama dost teplá a minimálně v horku osvěěží.

Na ostrově jsme si půjčili skútr. Ráno se na nás hned přilepil jeden náš mototaxikář ze včerejška a vnucoval se. My na něj, že tentokrát pojedeme sami. On, že není problém, skútr  sežene. Jak jsem již psal, zde každý zajistí vše.

Měl jsem strach, chtěl jsem nějakou oficiální půjčovnu. Odstřelili jsme ho tím, že chceme skútr z automatickou převodovkou a on nabízel manuální. A šli jsme dál. Ujdeme asi 50 m a už je u nás znovu, ještě s dalším chlápkem a s krásným skútrem s automatickou převodovkou. Tak jsme si ho nakonec za 180 Kč na den půjčili.

Jeli jsme až na nejjižnější místo ostrova kde byly krásné vesničky, ale navštívili i turistická místa. Cestou se zastavujeme v „kokosovoé věznici“ a na farmě s perlorodkami.

Perlami je ostrov vyhlášený. Jsme zde zcela sami. Na farmu ale turisté často zavítají a proto jsou zde na prodej perel a náhrdelníků turistům zařízení, platit kartou lze bez porblémů. Nakonec jsem koupil dva krásné perlové náhrdelníky, každý asi za 1000 Kč pro moje dcery. Ano, je možné je ve městě koupit i levněji. Ale zde byly přímo z farmy a byly zaručeně pravé. Perly nejsou jenom o kráse, ale i o historii, o příběhu. Byl to zajímavý pocit potěžkat si obyčejný igelitový pytlík plný pravých perel, stejně jako plastovou lahev s perlami.

Ukázali nám, jak se perly otevírají, jak se do nich něco velmi složitě dává jako zárodek perly. Prý úspěšnost je potom asi padesátiprocentní.

Fantastické pláže, těžko přestavitelá dovolená. Ryby, langusty, ráj na zemi. Večerní koupačka. potom na pláži výborná rybí polévka a škeble. Nikde v Evropě neexistuje taková nabídka jako tady a navíc za tak nízké ceny. Za oba jsme za tyto lukulské hody zaplatili  107 Kč.

Ráno vstáváme v 6 hodin, zabalíme a před sedmou se  jdeme podívat do prodejny lístků na loď. Tam nám 10 minut před sedmou řekli, že v 7 00 odjíždí bus do přístavu, asi 15 km. Tzn útěk do hotelu pro batohy a v 7 hodin skutečně odjíždíme.

Pro kamarádku to byl opět velký zážitek, být nahoře na palubě ve větru na otevřeném moři. Připadám si někdy jako táta, který se raduje, když děti se seznamují se životem, přírodou. Učí je plavat, lézt po stromech. Prožívat vlastně takto dětství znovu.

Na břehu hned najímáme mototaxi a domluvili jsme si, že nás odveze  na Kambodžskou hranici. To už je ale jiný příběh.

Zde tento deník, spíše vyprávění, končí. Byl to hezký zážitek a každému doporučuji se na jih Vietnamu podívat. (I když stále říkám sever je sever.)

Pokud se vám článek líbí,  dejte like, potěšíte.